zaterdag 3 oktober 2015

Alleen doen waar ik goed in ben.

Het voornemen om alleen dat te gaan doen waar ik goed in ben, werpt direct de vraag op: "Waar ben ik goed in?" Zelfkennis is een deugd en ik weet vaak wel waar ik NIET goed in ben. Mijn omgeving doet daar natuurlijk dapper aan mee, want een ander weet heel goed te vertellen wat ik niet kan en waar ik niet goed in ben. Van mijn fouten leer ik, dus maak ik van die wetenschap dankbaar gebruik.
Gelukkig geven mensen in mijn omgeving ook aan, wat ze in mij waarderen en waar ik goed in ben. Ook dat schrijf ik op.

Het begint natuurlijk mij mijzelf. Dus stel ik mijzelf opnieuw de vraag: "Waar ben ik goed in?  En een tweede vraag: "Waar wordt ik blij van?
Ik start door mijn de telefoon te pakken en bij notities een aantal hoofdstukken te maken:
  1. Goed 
  2. Niet goed
  3. Passie
  4. Vervelend
Elke keer als ik ergens moet wachten of als ik een idee krijg, werk ik die lijst bij. Ook als iemand aan mij aangeeft, daar ben jij niet goed in, schrijf ik dat er bij.  
Dit houd ik minimaal 28 en maximaal 40 dagen vol. 
In de tussentijd blijf ik werken aan mijn webwinkel en de webwinkel van Sander.
Hier is zoveel mee te leren, dat daar ook onderwerpen van mijn vragen uitkomen.

Als ik vandaag start kan ik op 11 november (Carnaval?) bekijken en conclusies trekken. Als je nieuwsgierig bent naar de resultaten en de voortgang, schrijf je dan in om mijn nieuwsbrief te ontvangen.

Deze stap is essentieel om uiteindelijk werk te vinden wat bij mij past en ook met veel plezier uit te voeren. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten