vrijdag 16 oktober 2015

Een nieuwe uitdaging begeleiden

Deze week heb ik een paar kanjers kunnen selecteren, die het in mijn beleving goed gaan doen bij de opdrachtgever. Aangezien het bedrijf in de opstart en prĂ©-sales fase zit  ( en in de fase inrichten organisatie zit), is het des te mooier dat ook hiervoor de juiste mensen (bijna, want ik heb de vraag wel uitgezet) als vanzelf zich aandienen. (personeelsvoorziening)

Komende week ga ik nog een aantal mensen spreken en ik ben er van overtuigd, dat ook hier een prima team uit gaat komen. De lef en de intentie, om aan te pakken wat voorbij komt, vind ik op zich al bewonderenswaardig en ik vertrouw er op dat meerdere mensen het voorbeeld gaan volgen. Hoe?

Kijk op mijn webwinkel en klik op de link "start een webwinkel". Heb het lef en laat je verrassen. De begeleiding en training is voorhanden.

Hoe selecteer ik nu de juiste persoon voor de juiste positie. Eigenlijk doet de kandidaat dat zelf. Deze bepaalt of hij voor de functie wil gaan. Doorvragen en inspelen op het gevoel zijn essentieel. Ook als het gevoel aangeeft dat er geen match is wordt dit ook door de kandidaat zelf aangegeven. Het lijkt simpel. Kernwaarden:  simpel, eerlijk (vooral naar de persoon zelf), een zekere mate van nieuwsgierigheid en lef.

Tevens kijk ik wel degelijk naar het in de vorige blog-bericht gehanteerde selectiecriteria. De "sollicitant" merkt daar tijdens het gesprek ( als het goed is) niet zoveel van. Het geeft mij in ieder geval voldoende stof om tijdens de begeleiding in de komende 2 maanden aandacht aan te besteden. (personeelsontwikkeling)

De match met een bedrijf heeft te maken met intentie en beleving. Door samen aan een "gemeenschappelijk doel" en resultaat (leveren arbeidsprestatie) te werken is de basis voor succes gelegd.

Uiteraard worden deze mensen meegenomen in de "beloning" en ook daar is een goede vorm gevonden. (belonen).

Tijdens de "opstartfase" van het bedrijf begeleiden wij de nieuwe mensen zodanig (overleg), dat het succes haalbaar en geborgd is.

Bovenstaand een mooi voorbeeld hoe het HRM-proces binnen het bedrijf goed wordt opgepakt. Informatie en advies? Neem contact met mij op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten