zaterdag 24 oktober 2015

Ontspannen netwerken

Gisteren heb ik samen met mijn maten ( deze keer zo'n kleine 80) de jaarlijkse J.W. Pettermars gelopen. Een prachtige wandeling door de Maarnse en Doornse Bossen met een bezoek en eerbetoon (onder begeleiding van Steve the bagpipe player)  bij het graf van de man, die zijn leven (juli 1971) gaf bij een ongeluk met een handgranaat, waarmee hij het leven redde van de toenmalige cursisten.
Uiteraard werden wij wederom gastvrij onthaalt door zijn dochter met man en kinderen.

Tijdens de ontspannen wandeling, met prachtig weer en af en toe een straaltje zon,  heb ik weer veel van mijn "maten" gesproken. Naast de herinneringen worden ook de dagelijkse en actuele zaken besproken. De reflectie die we met elkaar hebben helpt mij om mijzelf nog beter te (her)kennen.
Het is ook mooi, dat we ieder jaar weer een andere samenstelling van de groep hebben. Hierdoor leer je andere maten beter kennen en is dat ieder jaar een prachtige beleving en worden (her)nieuwe contacten gelegd.

De ontspanning van zo'n dag doet mij goed en de informele vorm van dit netwerk is erg vruchtbaar. Want opnieuw heb ik weer een aantal contacten kunnen leggen.
Het aan het werk helpen van mensen, die mij gevraagd hebben om te kijken voor een baan, is het noodzakelijk regelmatig het netwerk te raadplegen.
En dat de boog niet altijd gespannen moet staan hoef ik aan niemand uit te leggen. Vandaar af en toe deze wijze van ontspanning.

Aan het eind van de dag hebben we onder het genot van een bokbiertje nog enkele ervaringen van de dag doorgenomen en afspraken voor de toekomst gemaakt. Uiteindelijk weer de trein genomen en op een ontspannen wijze de dag beƫindigd.

Met een mededeling van huishoudelijke aard sluit ik af. Mijn blogberichten van uit bsgadgets zal ik voortaan vanaf mijn website publiceren. Deze blog wordt blijven vanuit de google blogger gepubliceerd.
Verder verwijs ik nog even naar het succes van onze nieuwe website . Per 1 november hopen we de bestaande crew uit te breiden met 4 ( en mogelijk wel 6) nieuwe collega's. Wil je meer weten of heb je ook interesse in een baan?  Neem contact met mij op.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten