vrijdag 9 oktober 2015

Selectiecriteria

Bij het aantrekken van de juiste personen wordt vaak de nadruk gelegd op een aantal selectiecriteria:
  1. Kennis en Ervaring 
  2. Complexiteit ( niveau van denken)
  3. Verantwoordelijkheid 
  4. Gedragscriteria 
Meestal wordt bovengenoemde criteria gewogen aan de hand van de 4 competentieniveaus ( 1 Uitvoerend 2 Zelfstandig 3 Stimulerend 4 Inspirerend)

Van het grootste belang is, dat het functieprofiel waarvoor iemand wordt gezocht ook dergelijke criteria bevat. Helaas blijkt in de praktijk, dat juist daaraan onvoldoende aandacht is besteed. 
Mijn advies is: Als je gaat solliciteren vraag om de inhoud van de functie zoals boven beschreven alvorens je CV (die je uiteraard ook zo is ingedeeld)  op te sturen. 

In de praktijk zal blijken, dat het "huiswerk" uiteindelijk veel tijd en energie zal besparen en zal leiden tot een betere matching.

Uiteraard kan ik je als personal coach, recruiter en hr-adviseur daarin begeleiden. Mijn profiel vind je op linked-in

Ik blijf mij zelf ook ontwikkelen door nieuwe zaken zoals de aspecten bij het werken aan een webwinkel met de daarbij behorende kennis en ervaring, complexiteit en verantwoordelijkheden als mede de benodigde gedragscriteria. Vandaar dat ik mij ook profileer via deze sites.

Ook wil ik mensen helpen bij het vinden van een juiste werkomgeving en zal bij de evenementen van dropship-factory mijn ervaring en expertise inzetten om je te begeleiden. Dus kom en schrijf je in.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten